lördag 23 oktober 2010

Tipp tapp...

...tipp tapp....

Är det någon fler än jag som blev glad när
snön kom? Jag tycker det är så vackert när första 
snön dalar ner på backen. Tror det var premiär snön som
kom igår, fast det var  inte
så mycket som vissa andra har fått,
man håller sig lite uppdaterad runt om i sverige
tack vare bloggandet hihi.

Hur har ni det annars då? Jobbar mycket, eller
vad pysslat ni med på dagarna?
Själv så har jag jobbat nästan hela
veckan och även nu i helgen...
Skönt att få vara ledig i kväll ialla fall!
och sen börjar jag inte förän kl 15 imorgon.
Har trots allt mellan varven pysslat lite inför
julmarknaden på Bruksgodset i dec.



 Halsband i kulkedja
och tre hängen i olika nivåer.
Hjärta
Trollslända
Bricka med ordspråk



Lite vinterblommor ute
Vit ljung
"lila lök"
Kärleksört


Skulle kunna ha smågranar
överallt! Har inte tagit in några än
men snart så....


Sköt om er mina vänner
är så glad att ni tittar in!
Puss & Kram till er
/Sofia



8 kommentarer:

  1. Hej och hå, i Fagerdala fick vi över en dm tung blöt snö på några timmar, tyngden knäckte en del grenar på stora ekar och björkar. Jag halkade omkring i trädgården och skakade av snömassorna från våra 35 rhododendron och azaleor annars hade de nog knäckts de också.

    Vi hade tänkt gå på bio i kväll men jag är kanonförkyld. Ska sätta mig med ett jättelass chilefrukter och förbereda dem för torkning, vilket lördagsnöje:)

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Guuud tack så mycket för din jättesöta kommentar, såå snällt! Jag blev jätteglad! Mysigt med snö, att titta på i alla fall *fniss* Jag är ingen vintermänniska faktiskt men visst blir det vackert ute när det är helt vitt. Så mycket du pysslar, helt underbara alster! Ha en fin dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Näääää jag håller inte med i a f inte om man som vi åkte till Göteborg i fredags precis när all snön hade ramlat ner..Visserligen med vinterdäck o fyrhjulsdrift. Jag tror trafikinfon pep och bröt radion hela vägen. Seriekrockar i båda riktn på E 6 , halkolyckor, avåkningar VARNING VARNING. Vi såg som tur var "bara" en olycka. Snö ska det vara 2 v före jul och 1 efter sen kan det va sommar :-) fast visst är det vackert om man får va inne haha.
    ha det bäst vännen.
    Stor snökram fr Bittan

    SvaraRadera
  4. Visst är de mysigt med lite snö men här gick de bort lika fort som de kom =)vackra halsband du har gjort
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja,det är verkligen vackert med snö,men här har den smält nu.
    Vad fint du har pysslat och fixat.Och vad fint du har gjort med smågranarna utanför.
    Ha en finfin måndag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Underbart! Tip, tap, inte för att jag gillar vintern i övrigt med skrap av bilrutan tidiga mornar och dyr elräkning men jag fullkomligen älskar adventstiden, julen och nyår, sen får det gärna bli maj igen:) Så fint med smågranar i grupp! Jag brukar också ta in smågranar och ha i burkar och vilket jättefint halsband, jag som älskar trollsländor som motiv! Mari.

    SvaraRadera
  7. Fina saker du visar som vanligt! Synd att snön försvann, det blev ju så mycket ljusare av den. Hoppas det snart kommer lite snö igen som får ligga kvar :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Hur har du det? Ligger snön kvar fortfarande?
    Jag hoppas i alla fall att du har en fin helg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.