lördag 16 oktober 2010

Målning och åter målning

Hej på er!

Nu är snart vintern här va?
Har hört att det dalat ner lite snö här och var i sverige
Men den får gärna ligga kvar på marken också
och inte bara försvinna på en gång!....
Har målat och målat de
senaste dagarna så jag har t.om
träningsvärk i armen.
Håller på att måla för fullt
inne i badrummet och grejer som ska vara
klara till marknaden, sen så blev det några pensel
drag på en spegel som jag var så less på att ha i guld.
Blev så mycket finare i vitt.
Köpte den för massa år sedan på Ö.B...
kostade inte mer än några hundra lappar.



Den här gamla komoden
hittade vi i en av små bodarna.
Så den har slipats, spacklats
och har nu målat den den några gånger med
råvit färg.Den kommer bli så
fin i badrummet.


Lådorna till komoden
även dom otroligt söta.
Kolla in tapeterna här
Haha, ja dom gillade verkligen
krumelurer på väggarna förr.
Det här rummet är också i behov
av renovering!!
                                            
    Titta vad solen skiner härligt idag!!
Köpte dessa gardiner häromdagen, visst är dom vackra?
Bytte ut dom vita vi hade i sovrummet till lite mer höstiga färger


Nu blir det en prommis med vovven.
Sen ska jag hämta en sak jag hittade för någon dag sen i en hög ute
i skogen.... :)

Ha en skööön lördag.
Kramar och kärlek!

Sofia

 Välkommen att kika in!

10 kommentarer:

  1. hei.
    så flink du er som maler å ordner,
    nydelig den kommoden er,en skikkelig drøm å se.
    å speilen ble vakker,en blir trøtt på gull,hvit kan vi ha ..ler..
    ønsker deg en fin promenad med hunden,
    ha en fin helg,
    klem

    SvaraRadera
  2. Jättefin komod du håller på att måla, hur läcker som helst. Tur att man kan förändra saker lät med färg. Så mycket fint det var i webbutiken också, roligt med nya ställen att titta in på.
    Ha en fortsatt bra helg!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  3. God kväll i stugan! Vad fin den kommer att bli din komod. Vi får väl se den när den blivit klar?
    Gardinen är jättefin! Jag har det där motivet på kuddar i soffan. Gillar det jättemycket.
    Vad är det du har hittat i skogen? Nu blev jag nyfiken...
    Ha en fin söndag i morgon! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd du gör i både bod och skog. Du är en riktig sakletare du :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken läcker gammal kommod!!!!!
    Ha det fint.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Låter som badrummet kommer bli väldigt fint.
    Fin du hade det i fönstret. Nu ska jag kika in till webbutiken.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Hej!! Vad kul att du hörde av dig så jag fick chansen att se din fina blogg:)) Tack för din fina kommentar!! Nu ska jag kolla in din webbutik :))!
    Ha det gott Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  8. Om du tröttnar på den där kommoden får du gärna hojta till!:)
    Du är en riktig sakletare, önskar att jag hade samma tur som du (ja, det är skicklighet, jag vet).
    Vitt vitt vitt, samma här! Utom faktiskt i storstugan i torpet där vi har målat väggarna i en mild ljust grågrön färg som är så vilsam. Intrycket skiftar efter ljusets dagrar. Vi har komponerat nyansen själva och om du är intresserad kan jag ge dig färgkoden så att du kan testa. Rekommenderas!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! TACK ja den jackan är super fin får se hur den sitter sen när den kommer. Du hittar den på Haléns. Kika där. KRAM

    SvaraRadera
  10. Hallå i solgården, vilken helt underbar kommod!!! Hälsning fr en anna sjalfreak:) Mari.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.