måndag 11 oktober 2010

Shopping

Halli hallå!

Allt bra med er vänner?
Hoppas ni har varit inne på våran
Vi har en del saker som kommer
att läggas ut snart :)
Både gammalt och nytt.
Så håll ögonen öppna!

Idag kan jag säga
att det är min första riktiga
"sjukfria" dag på länge.
Har varit förkyld i över 1 vecka,
nu låter jag nästan som en karl,
men jag trodde jag skulle dö nästan!
Som jag har hostat och hostat
och ont överallt!!
Så idag var en bra dag :)
Jag och gubben har varit in till stan och
shoppat grejer till  vårat badrumm
som vi håller på att renovera.
Usch vilken tid det tar alltså!!!!!
Att renovera alltså, att shoppa grejerna
till går jätte fort!
Men till jul ska badrummet vara klart
för vi ska ha massor av folk hemma
och sovgäster med, så en toa,
 litet som ett barbie rum räcker inte
 om man ska frossa julmat!!!
Det kan ju behövas två toaletter
då i fall att ;)

Det blev lite shopping åt mig med
men jisses vad lite små krafs kan bli dyrt!

Det här ser inte mycket ut för världen
eller hur? men det kostade över 400 kr....
Men när man står i den här butiken
(Pagoni i Övik)
så är det som en djungel av
 småa pillergrejer
och man kan nästan inte sluta att
 plocka för sig lite till, och lite till...
Men tur att gubben kom in och
stressade mig lite, annars hade det
 blivit ännu dyrare tror jag.



Vissa av dessa halsband
ska jag ha på marknaden vi ska vara
med på i dec.
Hoppas den blir lika bra som förra året!

Dom här tavlorna ska  finnas på maknaden,
samt på våran Webbutik.
Fast de är ännu inte färdiga.....
De ska bli lite mer tillpiffade!


Som ni kanske vet
vid det här laget så
älskar jag att 
gå ute i naturen och hitta saker
som jag kan skapa nått av.
Dessa drivpinnar gillar jag skarp!
Rätt nyans, tillräckligt raka och
lagom stora till att göra mig
en ram till en framtida tavla
jag ska göra. Förtillfälligt
får en "duk" vara tavlan så länge.

Nu undrar ni väl säkert vad sjutton
jag ska göra med dessa strutar och pinnar??
Ja de ni!
De får ni se lite längre fram :)

Nu ska jag tillbaka till målarfärgerna och penseln

Kram till er
som tittar in,
det värmer jätte mycket!
/Sofia

8 kommentarer:

  1. Här lyser flitens lampa som vanligt. Ni är så kreativa :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar. Känner igen ängeln =). Så mycket fint du gör. Ha en fin vecka. kram

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Ingen bebis den här gången tyvärr, men något med en "kropp" kan man väl säga, fast i inredningsväg!
    Åh ska genast ta mig en titt i webbutiken..

    kramar till dig...

    SvaraRadera
  4. Grattis till webbutiken! Den ska jag verkligen besöka! Hur botar du din förkylning? Du vet väl att det finns en massa örter som kan hjälpa. Ångbad med timjan, pepparmynta och kamomill till exempel. Gör en infusion (ett starkt te ungefär) och sätt dig sedan med kastrullen under och en handduk över huvudet och andas in ångorna.När ångorna avtar kan man koka upp innehållet i kastrullen igen och ta en ny vända under handduken.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Vilken kul butik, " pyssel " kan man aldrig ha för mycket av hemma.Här finns inget sånt alls i närheten. Smart det där med pinnarna den iden ska jag nog copa :-)
    Jag köpte äntligen min systemkamera efter mycket velande om vilken i somras.Är sååååå nöjd. Det är en Canon EOS 450 med ex objektiv. Velade både på 500 o 550 men i stort sett enda skillnaden förutom priset är att min inte har filmfunktion vilket jag inte har behov av.Kampanjpris på mediamarkt så knappt 7000 för kamera ,ex objektiv, väska och alldeles för stort minneskort:-) Värt var enda krona , jag fotar mycket mer och exprimenterar med inställningar, ska gå fotokurs efter jul så det har verkligen blivit ett nytt intresse. Netto är världens B matbutik .Tror att det är en dansk kedja. Finns den inte hos dej ?

    Stor kram fr Bittan

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du mår bättre. Va kul att renovera. Jag längtar tills att jag oxå får sätta igång.
    Det ska bli spännande att se vad du ska göra av strutarna och pinnarna. Hmmm.....
    Jag väntar och ser.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Så fint du har fått tag på.
    Skönt att du mår bättre. Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Ett stort grattis till webbbutiken!
    vad roligt o spännande, ska genast kika in där.....

    Åh, vad mycket jag missat hos dig nu när jag varit borta ett tag från bloggvärlden....


    Ett stort Lycka till med webbbutiken!
    Många Kramar Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.