lördag 2 oktober 2010

Hur ska det gå...

Hej på er!

Hoppas ni har det bra och att ni
får njuta av eran helg!
Själv så började helgen riktigt bra!
Jag hade sovgäst hos mig i går.
Världens goaste Anna var och
hälsade på lilla mig.
Vi åt gomat, drack gott
och skrattade och surrade hela
kvällen och natten.
Vad vore livet utan vänner!?
Vääldigt fattigt!

Nu till bloggrubriken, Hur ska det gå
för mina olivträd?....
Jag har haft dom ute och nu har de
flyttat in. Jag är lite orolig att dom ska
tappa alla blad som förra trädet gjorde
och det värsta dö...
Dom är ju inte billiga direkt!




 

Jag har fått skötselråden:

LJUST
SVALT
FUKTIG JORD

Trots att jag tycktes följa dessa råd
slaviskt så lyckades jag trots allt
ta död på mitt kära olivträd jag hade
förra året...
Men skam den som ger sig!
Nu SKA dom överleva!
Ni kan väl hålla tummarna!
 Och skulle ni ha några andra nyttiga råd om
hur man gör för att hålla
dom levande så är jag
MER än tacksam :)




Sköt om er!
Kram/Sofia

 

10 kommentarer:

  1. Vad skoj att ha dt mysigt med en vän.Äta och dricka gott och surra och ha skoj.Lycka till med ditt olivträd.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är jag ingen större hjälp angående olivträden, så jag nöjer mig med att önska dig en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja mitt olivträd, kommer att leva farligt i vinter! Det ska få stå i köksfönstret ovanför elementet....Stackars träd!
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härligt med vänner :-) Vilken mysig kväll ni har haft.Själv var jag med två av mina i Ullared igår, det var också mycket skratt och babbel.
    Lycka till med olivträdet, har tyvärr ingen erfarenhet eller råd av övervintring alls så jag kan inte hjälpa dej.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Hoppas at du lyckas bättre denna gång med det fina olivträdet.
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här körs det med säkra kort, fuskisträd alltså men ack så naturtroget...har oxå haft goa vänner på besök..samma här med surr och god mat...:0) ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
  7. Mysigt med goda vänner.....
    Tack för titten o din kommentar hos mig!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Hej Sofia!
    Vi har också ett olivträd som min man fick i juni när han avgick med pension. Det har stått i vårt oisolerade stora växthus tills nu, men jag har precis som du börjat kolla hur jag ska övervintra det på bästa sätt. Ljust, svalt, fuktig jord skriver du. Hm. Vet du vilken slags jordblandning oliver föredrar? Hur fuktig ska jorden vara? Vilken temperatur är optimal?
    Fortsätter att söka information och återkommer om jag hittar något användbart.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Visst är det hemskt när växterna dör för en? Jag tog åxå död på ett olivträd förra året, trots att jag slaviskt följde skötselråden...Lika med myrten. Man kan inte göra mer än att följa alla dessa råd och HÅLLA TUMMARNA! Lycka till iaf =)
    Jennica

    SvaraRadera
  10. Visst är det väl underbart med goa vänner som man kan mysa till det med ibland. Skratta, prata och njuta av god mat och dryck. Ja du Sofia. Jag var ganska gråtfärdig igår natt. Att man inte får den hjälp man ska få. Dom försökte gång på gång ta blodprover på Sandra, 5 ggr stack dom henne här och där innan dom lyckades. usch. Att man är så otrevlig och nonchalant som personal på ett sånt ställe kan man inte längre förstå. Tack för ditt fina stöd. Stor kram till dig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.