måndag 4 oktober 2010

Känner ni till Ljusfolket?

Hej i mörkret!

Ja nu är det verkligen bäcksvart
redan kl 6 på kvällen.
Många tycker att det känns så
jobbigt och deppigt när vi går mot
vintern. Men inte jag inte.
Gubben min är en riktigt ödla,
 han ÄLSKAR värme och jag
 älskar höst och vintern
när det är svalt och friskt
och man får ta på sig
härliga koftor och halsdukar.
Ja visst är det skönt med sommaren också
men jag ser verkligen fram emot när det
blir mörkare ute, då får man
 tända en massa ljus :) Gubben han kallar oss
kvinnor för ljusfolket
Är ni likadana som jag
älskar att tända en massa värmeljus
och stearinljus överallt?

Min gammla hylla i matrummet


Visst är de underbara dessa mått.


Fattigmanssilver ger sånnt fint ljus


Har ni börjat fundera över adventspyssel?
Kanske är lite tidigt för det nu men jag kan
inte låta bli, jag har redan lyssnat
på julmusik HAHAHA
och då får man sån längtan
efter att börja pyssla
inför advent.
Ja jag vet jag är inte klok.
Men den HÄR skivan tycker
jag är så bra
tröttnar aldrig på den.
Den är en klassiker på julafton
ingen Carola här inte.

Ljuskronan i matsalen.
Spegel fyndat på Jysk
Ett rikitgt kap.


Ljusfat med text
"Bless our home
with love and joy"
Design Solgården.

Sköt om er alla goda
Varmaste kramen/Sofia





5 kommentarer:

  1. Här var det julstämning ska jag säga! Va mysigt! Jag gillar din smak när det gäller julskiva. Jag Har oxå en del favoriter. Inte Carola här heller.....
    Ja visst är det en skön årstid. Det blir massor av tända ljus varje kväll.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Advent? nej har inte funderat på det så mycket eller en del då vi har en julmarknad att se fram emot, där vi ska ställa ut. Visst är det väl mörkt på kvällarna nu? Nu måste man till Ikea och bunkra upp ljus inför höst och vinter. Det går åt en hel del under den mörka perioden. Ha det gott. kram

    SvaraRadera
  3. Hej, tack för att du (ni) hälsade på hos mig så jag fick tillfälle att hitta till er! =D Vilken otroligt fin blogg, hoppas vi kan inspirera varandra vidare. Jag kommer snart och hälsar på igen! Jätte mycket fint! Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Den julskivan ska jag lägga på minnet. Jag behöver lite ny julmusik. Jag tillhör nog också det där släktet :) Älskar ljus i alla dess former, både ute och inne.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  5. Jag har ljus lite överallt i huset, vissa klagar ibland på att det blir alldeles för varmt med så många ljus:)
    Men visst är det mysigt???

    Ha en bra onsdag/kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.