lördag 4 september 2010

Dominerande

Hej!!

Ja nu är det helg igen :)
Det hinner bara bli mån så är det lör helt plötsligt!
Men inte sörjer jag för det, nä tvärtom!
Ikväll så ska faktiskt jag och två
väninnor ut och äta och dricka gott,
surra en massa och bara ha skojigt!



Ofta när jag bloggar så
sitter jag i soffan i vardagsrummet
Bra komfort, och ergonomiskt
som bara den...eller INTE
Men men, det blir där i vilket fall.
Och när jag väl sitter där så ser jag
tapeterna vi har där...
Dom är väldigt vackra tycker jag
och gubben, de är orginal
från husets begynelse 1920
MEN jag skulle
ändå vilja ha vita väggar!
Som sagt det är den dominerande
färgen i huset här
och jag ÄLSKAR ju vitt hihi.

Så som sagt hur ska jag göra??
      *Ska jag våga ta bort tapeten
och måla VITT VITT
eller
 * Behålla tapeterna
    som vi har nu?



Skulle uppskatta lite smakråd
ni som väl tittar in :)







Nu ska Fialotta hoppa ner i badkaret
och piffa till sig lite inför kvällen
men mina favvo tjejer!

Ha det så gott!!!
Kraaam

9 kommentarer:

  1. Behåll tapeterna! De är verkligen så fina och kul att de verkar vara så välbevarade! De är de inte hos oss *trist*

    SvaraRadera
  2. Tycker ni ska behålla dem eftersom det är original.
    Ha så kul ikväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycke att du ska ha dom kvar.Vad härliga bilder du visar.Ha nu en kanonkväll surra skratta mys och njut.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. hei.
    kjempefin tapet der,
    men du må følge hjerte ditt,det som du syntes er finest innerst inne ,ja det gjør du,
    vanskelig å råde andre,særlig nåe en ikke bor der selv,
    men tapeten er vakker..å hvite vegger er vakre,
    ønsker deg en koselig kveld med hyggelig selskap,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  5. Jag tycker ni ska behålla tapeterna. Dom är fina och passar till er övriga inredning :)
    Hoppas ni får en trevlig kväll!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Behålla så klart !!! Annars ångrar du dig säkert, det gjorde jag i vårt vardagsrum som vi tapetserade över gamla fina relieftapeter för 22 år sen. Kan fortfarande önska att vi hade behållit orginalet.
    Hoppas tjejkvällen blev lyckad o söndagen inte allt för tung:-)
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Du kan ju behålla tapeten på en vägg. Så blir det en fondvägg från 1920 talet. Då kan du både behålla kakan och äta den samtidigt!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vilken fin butik du ser ut att ha!
    Synd att man inte bor i närheten...

    Jag tycker tapeten är fin, men jag tycker åxå om mycket vitt så jag kan tro att det är svårt för dig...Det är ju kul att tapeten är original =)

    Ha en bra dag!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  9. Jag instämmer med Linda, behåll en vägg och måla resten vitt!

    Fina spolar! Har också gamla spetsar som ligger i en kartong, skulle gärna ha dem framme på spolar, undrar var man får tag på sådana?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.