tisdag 31 augusti 2010

Bärplockning


Hejsvejs i lingonskogen!


Har varit ute och sökt efter blåbär i många dagar nu, men det
verkar som någon gått med dammsugaren och
 rensat allt som finns!Dom som jag väl hittade var
sååå småa så dom åt jag upp i stället.
Däremot lingon finns det gått om!
Hur kan det komma sig att lingon finns det
 gått om men INTE blåbär!Ja, ja jag får helt enkelt ge
 upp efter sökandet av blåbären för i år!


Rårörda lingon
med lite kanel
Mummsfillibabba till gröten



Ha en bra dag!!

Kram till er!!


5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken supermysig blogg! Hit kommer jag igen! ;)
    Det var precis så jag föreställt mig stolen, med ett mjukt och ulligt fårskinn i vinter =)

    Kram till dig!
    Jennica

    SvaraRadera
  2. Halloj !

    Här är det precis tvärt om ,massor av blåbär fortfarande o inte ett "ruttet lingon" i sikte :-)
    Igår köpte jag hösttröjor och kängor och idag har jag suttit i bikini !!!! Mannen var på utryckning i natt då var det 3 gr !!!
    Livet är oförutsägbart haha

    Ha en bra dag

    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Hallå! Här blir det tyvärr inte mycket lingon i år men vi är storkonsumenter av rårörda lingon så jag får ge mig in till stan och "plocka" de vi behöver på Hötorget... Minst 5 kg.
    Nu har jag gjort det du efterlyste, experimenterat med s.k. soltorkade tomater med mycket lyckat resultat! Valde de fastaste tomaterna i växthuset, en sort som heter Floridity, klyvde dem och rostade i ugn med luckan på glänt ca 50 grader en hel dag (torkade samtidigt en massa karljohansvamp). Ska lägga in försöksomgången (bara 11 tomater) i olja, vitlök och timjan, smakar av om ca två veckor och blir det bra lägger jag ut hela receptet.

    SvaraRadera
  4. Tydligen finns inte mycket blåbär här runt omkring. Synd, för inget går upp mot blåbärskaka med vaniljvisp:)
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Det är tydligen väldigt lokalt med blåbär i år.
    Hos mig har vi haft massor....

    Men dina lingon ser ljuvliga ut....Superfina bilder!
    Ha en bra dag! Höstkramar Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.