torsdag 23 september 2010

Gammla goda tider...

Hej på er!

Tänk om man hade möjlighet att
få en åka tillbaka i tiden 
 och känna hur det var att leva
på den gammla goda tiden som vissa säger.
I början på 1900-talet
och en bit av 50-talet...
Vårat hus som vi bor i
är byggt på 1920.
När vi flyttade in här så hade familjen som
bott här tidigare lämmnat en hel del
saker...bland annat möbler :) tyger och massa annat.
För mig och gubben var det som att vinna
på lotto när vi märkte vad som följt med huset!
Jag kan fortfarande hitta små skatter
 när jag går på min lilla upptäckfärd
 i ladugården, och i uthusen.
Min älskade Mor & Far när de var unga.


En gammal antckningsbok.
Med vackra dikter och recept.


 En gammal låda som jag har lite
smått och gott i.


Så idag ska jag nog börja måla på lite saker
jag hittat, och ev. gjuta lite i betong
 Vad ska ni göra i dag?
Jobbar ni eller är ni lediga?
Hoppas ni ialla fall får en
toppen dag!
Varmaste kramen till er!
/Sofia

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du har hittat till mig och vill vara med i min utlottning! Varmt välkommen.

    Idag sitter jag instängd på jobbet men längtar ut i det vackra vädret. Skulle gärna befinna mig ute i skogen, eller gjuta i betong! En av mina hobbies! Nu skall jag kika runt hos dig!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vad roligt att bo i en skattkammare. Det var vårt hus oxå för 24 år sedan. Tänk vad mycket man ångrar idag som man rensade ut då i början. Har sparat en del men mycket trodde man aldrig att man skulle vilja ha dumt nog. Sen är frågan hur det hade varit att leva då . Utan dator !!!!!! Nä det skulle aldrig funka haha.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Härligt det ser ut i ert fina hem. Så fina detaljer. Oj ja mycket har man rensat i sina år som man nu skulle ha haft kvar. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att hitta ett sådant hus! Fint är det ju och fullt med gamla prylar dessutom!

    Här fylls dagarna av trädgårdsarbete, skördearbete (himla bestyr att ta hand om allt!) och lökplantering för närvarande. Har pulat ner ett par hundra lökar, mest allium och tulpaner. Njuter av höstsolen.

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.