fredag 12 februari 2010

Picnic ute...

Ja picnic ute nu känns väldigt långt borta, i den bemärkesle då man har tagit med sig en blommig filt, solfaktor och en kall glass att svalka sig med. Man har svårt att förstå att det kommer en vår och sommar tillslut när man ser all SNÖÖÖ ute. Man önskar att man kunde skynda på den lite. Jag och P var faktikst ute på en solig "vinterpicnic" idag.Vi packade väskan med Kaffe, bullar, sittunderlag mina favvo vantar  ÄKTA Lovika och lite godis till vovven så klart. Det var sååå skönt att bara få sätta sig i snön dricka sitt kaffe och njuta av solens strålar. Man kunde faktikst känna att de värmde lite.
Undra vad tempen är nu i vattne??t Brrrrrrrrrr

I sommar så vet jag vad jag ska fixa med ute
Det blir till att göra ordning i vårat växtrum/uterum
Vi blev klar med det på sensommraren
så denna sommar blir till att designa invändigt.
De kommer att bli mycket växter,
örter och annat smått och gott
LÄÄÄÄNGTAR
Vi hade turen att de som bodde här innan hade lämmnat massor av
 gamla fönster =)
Så det var JACKPOT för oss!
En dröm att kunna få ett litet inglasat ute rum av gamla fönster hade vi velat ha länge!
Här inne i växthuset/uterummet kommer jag att tillbringa
 många dagar i sommar.
drömma mig bort i någon härlig tidning, och få känna dofterna
 av lavendel och rosor som är i full blommning.



Men fram tilldess är det bara att vänta på naturens gång.
 Snön som börjar töa upp, vattnet som pålar ner från takrännorna.
Fåglarna som börjar sjunga och snödropparna som börjar titta fram.
Det är en härlig tid !

Varmaste Kramen till er alla

Puss& Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker som er.. visst lääängtar man till våren. Fixa ute. Känna alla dofter! O bara dra in allt o njuta..

    Tusen tack för att ni gillar mina saker!! :)

    SvaraRadera
  2. Sååå vackert med gamla fönster!! Jag önskar mig ett uterum som går att använda både under sommaren och under vintern efter badet i baljan.Kanske blir det i sommar. Jag har letat och letat efter inköpsstället av de stora boksäverna men inte hittat det än. Kanske kan min revisor hitta fakturan hos sig, som sagt jag letar på.
    Må gott//Kram Hanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.