söndag 21 februari 2010

Bara en massa ideér

Ja tiden går fort när man har roligt, visst brukar
det vara så för er med?
Jag minns när man satt i planer att vilja öppna en liten butik på gården. Man funderade och planerade om hur man skulle vilja ha det. Vad skulle finnas där? fanns det ett utbud för det? fanns tiden osv osv. Det fanns hur mycket iddér som helst om hur den nu öppnade Solgården skulle skapas fram och bli. Jag tror mycket på att man ska våga här i livet.
Att följa sitt hjärta. Att inte vara så rädd att falla och tappa fotfästet i bland. Och skulle det bli  att man gör det så har ma
n förmodligen lärt sig något av det hela.
Jag är bara så glad och tacksam över den här tiden då allt är nytt, spännande och alldeles fräscht. Tiden går ju så fort så vipps så sitter man här och det har gått flera år. Jag ser verkligen framemot den här ljusa tiden som kommer och att förhoppningsvis
Solgården får hänga med på resan gång.

 

Tänk att så här såg det ut strax innan vi började dona och fixa i butiken. Ni kan ju föreställa er några lager med tritex, x-lager med gamla tapeter och annat gammalt som
 var instoppat i väggarna. Rökfärg överallt. Som sagt det var en gammal klippstuga här föritiden. Han klippte för en 10 kr. Rökte mycket pipa och var en riktig känd frisör här i trakterna.  Men nu är det andra bullar må ni tro. Önskar att jag kunde bjuda er alla som jag följer med i bloggvärlden norr som söder på en kopp kaffe och bara sitta och surra om mysiga saker. Tur att nätet finns hörrni =)


Ska visa er lite nyyyyare bilder från butiken i nästa inlägg.

Må så gott mina vänner, nu ska jag gå och ta mig ett varmt bad hihi.

                    KRAAAAAAAM

Ps. Blir tokig på inställningarna på bloggen. Det blir stora och små bokstäver där det inte ska vara det, och ändrad färg där jag inte vill ha det....vad gör jag för fel???

3 kommentarer:

  1. Vad spännande det ska bli att få se lite bilder från butiken. I gamla hus kan man hitta det mesta i väggar och golv...

    Ha en fortsatt härlig vecka!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Hej Hej ! kul att ni hittat till min blogg :D den dära bed and breakfast holken har min mamma gjort till mig :D det står ju Lisas bed and breakfast på den ;P men visst den finns i en inredningsbutik med, Handplockat heter den..www.mittval.blogspot.com heter bloggen som hon som har butiken. söt blogg ni har :D kram Lisa

    SvaraRadera
  3. ....man ska aldrig sluta drömma//Kram Hanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.