måndag 25 januari 2010

Våran resa i Inredningstema del II

Vi var på en hel del loppisar oxå. Det verkligen kryller av dom i Gävle. Man var helt lyrisk när såg skyltar med LOPPIS i stort sätt på alla små gator. Vi var på bla Erikshjälpen. Där var det tur man kom in där må jag säga, det var nämligen så många som hade tagit sig dit för att göra nytta med nöje, nämligen att bidra med pengar till Haiti. Så man hade så bra samvete när man gick ut där ifrån =)
Sen var vi på massa andra små loppisar jag inte minns namnen på...hmmm...ålderstecken på väg.....


Så här såg bilen ut efter 1.a inköpet på  Loppisen.
Ni kan ju undra hur proppfull den var i slutet av dagen hihihi



 Vi hälsade på en jätte trevlig kvinna som har
  bloggen Artur och Gerda.
           Hon har även en söt liten butik hemma hos sig, med just
 namnet Artur och Gerda.
Stilen där inne var vitt, shabby, och en touch
 av gamalt och franskt.
En helt underbar komination.Inte nog
 med att vi gick runt där och var helt
 saliga fick vi även en rund tur i hennes fantastiska hus.
Det går helt enkelt inte att förklara så fint
 det var där...avundsjuk...Näää inte alls...
Tack för titten :)





Utanför hennes butik fanns denna vinterbelagda
uteplats. Man kan bara tänka sig hur vackert det är på sommaren
med all grönska och blommor som klättrar.
Tillochmed lite bling bling hängde ute
en söt liten kristall lampa fick pryda över bordet.
Så charmigt eller hur?





Ni ser att jag (Sofia) trivs va!!?
Här sitter jag i hennes uteplats
Även här var det sååå vackert!!!
Kolla in mitt loppis fynd.
Ett par höklackade gummistövlar a´la NOKIA
Sååå himla coola!!!





Kan ni tänka er att dessa dörrar hittades dumpade efter en väg......
Skulle inte göra mig av dom för vad som helst!!!!
De är ju bara så fina.
Nu finns dom hemma hos henne...ett tag till, dom är nämligen ute på Blocket....






Efter besöket hos ägaren av Artur och Gerda
begav vi oss vidare till  Tant Elwira.
 En liten söt butik som ägdes av en jätte trevlig tjej, med många planer bla att bygga ut sin butik :)
Så kul att det går så bra att man känner sig sugen på utbyggnad för att få plats





 Här har vi gänget som (förutom jag då)som flängde runt överallt på så många ställen som möjligt den dagen hihihi
                     
                 PUSS PÅ ER!!!!!!

Även där blev det köpt lite smått och gott
bla denna söööta ängeln
Håll utkik i Solgården
har vi tur så kommer vi att kunna
få några stycken till fösäljning :)





En fågelholk till en hel kolloni
LÄCKER VA!?

Nä, nu blir det tv som gäller och lite chips och dipp
Kl 21 är det Medium som gäller.

Må så gott
KRAM KRAM


1 kommentar:

  1. Ni glömmde den där hängande glasmackapären med kristallen i min bil.Dessvärre har jag haft två 1,5 liters petflaskor som har åkt omkring i bakluckan frysta så klart, så det enda som blev kvar av er glasupphängning var lite skärvor... :( Sorry, ersätter så klart de 50 kronor. Och till Angela ditt spetsband och den vita söta blomman skickar jag med Ante och Bigge tillbaks till dig... :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.