torsdag 6 januari 2011

Tips!

Tjingeling!

Allt bra med er?
Här är det förkylningar som hägrar igen...
Man har snytit sig så mycket så näsan
är alldeles förstörd känns det som...
Nä nog om detta!
Gubben min har ju fyllt 40 som sagt,
och har fått i present en insats kassett
till våran öppen spis i vardagsrummet.
Han ska få välja utförande själv, men
det finns ju en hel jungel
att välja av så är det någon som
möjligtvis har några tips om en snygg, ordentlig
och av bra kvalite så får ni gärna komma
med era tips!

För tillfälligt så kan vi bara tända lite ljus i den,
det ryker nämligen in om vi skulle elda med ved,
och vad då ,man kan inte ska ha en öppen spis
utan att kunna tända en mysig brasa!.







Må så gott!
Kramelikram

8 kommentarer:

  1. Vilken fin present han får! =)
    Jag tycker "Roslagsspisen" har fina varianter i gjutjärn.
    Om de är de mest praktiska funktions- och värmemässigt vet jag dock inte.
    Hoppas Ni hittar något fint tillslut i "djungeln". =)
    Fortsatt fin 13dag!
    Hälsningar Jennica

    SvaraRadera
  2. Rolig presenter, även för frun i huset :-)
    Visst är vår lilla Bonzo en sötis, han är en munsterländer, jaktterrier och gråhund.

    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med öppen spis och snart kan ni använda den på rikigt =) lycka till med letandet...
    kram pia

    SvaraRadera
  4. Så kul att få kommentarer från folk i närheten, och att den vägen hitta hit!
    Mina ursprungstackor kommer från Jämtli i Östersund. Allt började med att jag hittade till allmogefårens hemsida www.allmogefar.se och där kunde jag läsa om de olika raserna. Därefter kontaktade jag genbanksansvarige (kontaktuppgifter finns på hemsidan) som kunde lotsa mig vidare till besättningar i närheten. På den vägen är det! Klövsjöfår är starkt utrotningshotade och flera bevarare behövs! Ju fler vi är desto lättare att få besättningarna att växa. Du får jättegärna maila mig också om du har vidare frågor!
    Eija

    SvaraRadera
  5. Jo det blev ett biobesök med filmen
    Änglagård 3!
    Jättehärlig film, som jag varmt rekomenderar till den som gillar de tidigare filmerna. =)

    Ska bli intressant att se vad Ni slutligen väljer för insats! =) Spännande!
    Kram kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott till Gubben!
    Fin present! På Fagerdala har vi Keddy, den är okej men inte super men det hänger nog ihop med att vi inte har någon tilluft utifrån utan förbränningsluften tas direkt från rummet och det är ju inte så effektivt att elda med redan uppvärmd rumsluft. Det tvingar bara in ny kall luft utifrån som måste värmas upp. Tyvärr står den gamla öppna spisen med kassetten mitt i rummet så det är svårt att ordna tilluft utifrån.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Hej tjejen!
    Hoppas att allt är bra med dig? Här kommer länken till dig från mig.

    http://www.cathkidston.co.uk/

    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Hej igen!

    Min fårbesättning ska växa sig större så då behåller jag alla tackor som föds det här året, bara baggar till salu kommer att finnas! Ska tvärtom köpa in fler tackor jag också!
    Hör med Allmogefårföreningen, det brukar finnas livdjur till salu på hösten då de flesta lammen föds på våren!
    Lycka till!
    Eija

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.