torsdag 13 januari 2011

Blandad kompott får det bli

Hej ni söta!

Idag har jag varit ledig, min enda lediga dag
på hela veckan..och då vill man ju hinna
såå himla mycket, men hur blir det man hinner bara hälften
av det. Jag har ialla fall bakat mina favvo dinkel bröd.
Snabba och nyttiga det gillas!!!
Jag har också druckit för mycket kaffe idag
(om man nu kan det) för när jag gör det blir jag
ännu mer speedad än vad jag redan är
så nu måste jag gå och äta för hungern kommer så fort
tycker jag när man dricker mycket kaffe!
Någon som håller med?

Här kommer en blandad kompott av bilder
en solig och härlig dag har det varit.




"Kaffe utan grädde är som
kärlek utan kyssar
Och kärlek utan kyssar
är väl ingen kärlek säj.
Bara glädje dagen rymmer
Det blir inga gräddbekymmer
Mjölkcentralens steriliserade grädde
Den blir jämt okej."
sjöng den popuiläre revyartisten Gösta Jonsson 1938.
Melodien lär vara traditionell och texten är sannolikt framtagen
 av Mjölkcentralen (sedan 1975 Arla), som använde den i sin reklam.
Min nyinköpta favvo just nu från Biskopagården



Kan man ha för mycket av fattigmansljusstakar?....Nä!


Vårat inglasade växthus/uterum
ser inte så inbjudande ut just nu...
Längtar så tills värmen kommer
då man får börja plantera och njuta i detta rum!

När kommer våren egentligen???

Ha det gott vänner!
kram kram

11 kommentarer:

  1. Underbara bilder från ert hem!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  2. Lite reklam så här på nattkröken!! Nu blev jag ju nästan kaffesugen.Men det blir inget av med det nu. I säng....det är vad som gäller!
    Du har så fina bilder idag. Jag är lite avis på ditt uterum faktiskt. Sååå fint!
    Ha en fin fredag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Å så fin blogg! Lägger i favoriter- det är så skoj med nya bloggar :)

    Man kan inte ha för många silverljusstakar ;)
    Må så gott, o ha en underbar helg. Kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Visst är blusen underbar :) Jag har den på mig just nu. Tyvärr fick jag inte tag på den vita utan min är beige. Vilken fin blogg du har!!!
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  5. Älskar dessa ljusstakar men har inte en ända själv??? Konstigt va? det måste fixas. Loppis har jag inte besökt på länge heller, var bara tvungen att pipa in men hade inte så mycket tid. =(. JA vår TACK nu är jag så less på det vita. Blää. Önskar dig en fin helg.KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej du rara! Japp vem som helst kan anmäla sig och det finns tre platser kvar så skynda skynda, det skulle ju vara sååååå skoj om du hängde med!! Vi är redan 45 glada inredningsbloggare som anmält oss! Lite information om inredningsresan till Danmark den 25-27/3
    Boka resan hos Vänerbuss 0550-34840
    Avgångar ifrån:
    05. 30 Örebro, fredsgatan
    (Vi har även en bloggare som bor i Örebro som erbjuder övernattningsmöjlighet för 4 st i fall det är så att någon vill med men inte kan åka så långt som till Örebro samma dag maila mig på romantiskahem@gmail.com om du är intresserad av detta)
    05.45 Karlstad, Jvstn
    06.05 Karlskoga, Busstation06.05 Väse, Hpl Rasta mot Kristinehamn 06.30 Kristinehamn, Jvstn
    07.15 Mariestad, Mariestad, Rattugglam
    Rast i Brännebrona ca 40 min
    08.30 Skara, Mc Donalds
    10.15 Göteborg, Shell Nordstan
    12.00 Halmstad, Eurostop vid hotell entren
    Ca 12.30 Ängelholmvid Nina Hartmans ljuva butik
    Här kan vi luncha i Ninas underbara restaurang, vi ringer med vår beställning från bussen så att vi kan spara lite tid. Lunchen betalas av var och en själv. Se mer: http://www.vintagebynina.com
    Ca 16.30 till ca 18.30 Harlösa hos söta Gua!! Se mer http://hviturlakkris.blogspot.com/
    ca 20.00 Ankomst till Köpenhamn och hotell
    Dag 2
    Frukost
    Busschaffören kör oss till:
    Antique atelier september http://www.atelierseptember.dk
    Butik Sophie http://www.butiksophie.dk
    Stil og Stemning http://www.stilogstemningfrb.dk
    Det ligger cirka 3 kilometer ifrån centrums kärna
    Sedan åker vi tillbaka till ströget och då är det fri shopping tid
    Dag 3
    Frukost
    Avresa 08.00 från hotellet
    Ank ca Hyllinge 9-12.30 http://www.honningogflora.dk/
    Hör av dig till Vänerbuss om du undrar över något
    info@vanerbuss.se
    Ps ett tips är att du sätter ut en gadget på din blogg om du söker någon att samåka med, vet tex att många från stockholmsområdena vill åka men tycker det blir för långt att köra själva ds

    SvaraRadera
  7. Hej, vad glad jag blir när jag kikar in på en så fin och inspirerande blogg som den här, hoppas att det går bra om jag återkommer här.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Ert uterum ser riktigt beboeligt ut jämfört med våra växthus!
    Fin blus!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Jag lagade en tand igår o hade jätteont inatt men tandläkaren sa att det var helt normalt. lagade du bara elller ngt mer avancerat? Nästa gång ska jag dra ut en tand :(((((((( *rädd*
    Kram Git

    SvaraRadera
  10. Oj så fin blogg! Kul att surfa runt o hitta det man gillar...hej svejs Gunilla

    SvaraRadera
  11. Tack sötaste för gullig kommentar.
    Ja, lite annorlunda är det här sedan vi gjorde en stor utrensning i det här hemmet av möbler och saker för att göra städningen lättare för sjuka Stina.;-)
    Mitt rum är väl i samma stil som förut, annars är väl stilen lite mera uppblandad med svart. Det blev så tomt och så väldigt kalt när man hade så mycket vitt och inte så mycket saker, så då smög sig lite svart in.

    En stor kram från mig. Stina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.