söndag 16 januari 2011

Dagdrömmer

Tjingeling!

 Hur har ni det?
Här har man snöat in!!!
Gubben fick ta traktorn och börja ploga upp
uppfarten till huset det första han gjorde imorse.
Jag ska iväg på jobbet vid 3-tiden och eftersom jag kör
 mycket bil i mitt jobb så känns det inte
så kul att åka på jobbet idag!!!
Så nu sitter jag och drömmer mig bort i
vackra trädgårdar och alla planer
jag har inför kommande vår och sommar.
Något jag ska ha i min trädgård i år är
Stockrosor




Det blir som en förälskelse tycker jag
när man ser något så här vackert!
För dom här stockrosorna växer lite buskigt
men ändå så romantiska så jag tror banne mig
att dessa skulle passa ypperligt
mot våran husvägg!

Man kan så fröerna direkt på växtplatsen i maj-juni
Höjd ca 200 cm
Blommningstid juni.sep
Läge sol
Blommar normalt 2a året men redan 1a året
 kan bladrosetten vara 80cm i dm :)

Finns i färgerna gul, kopparröd,
rosa, röd, purpurröd
och är dessutom flerårig!
~Yes i´m in looove~

Hoppas ni får en bra dag
Kram kram







5 kommentarer:

  1. hei.
    å ja vi har fått endel snø vi å,
    men mildt vær i dag.
    ååå stokkroser er såå vakkert,
    det vil jeg å ha, men har hatt litt vanskligheter med å finne frø,
    må lete litt på nettet denne vinter.
    ønsker deg en skjønn søndag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Hej vilken längtan till sommarn jag får när
    man ser så ljuvliga bilder
    Kram Tina
    Önskar en mysig söndag

    SvaraRadera
  3. Åhhh va glad man blir av dina härliga bilder :-) Jag planterade faktiskt stockrosor i höstas mot lekstugeväggen så det ser jag fram emot. Vi var i Trosa och där hade de stockrosor överallt, så vackert!!!! Hoppas bara de överlever här i " Smålands Sibirien "
    Ha en fin start på veckan vännen.
    massor av kramar Bittan

    SvaraRadera
  4. Stockrosor skulle jag vilja ha med. Dom är så himla fina. Hmm kanske ska inhandla lite fröer till vår...

    Ha en skön kväll
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  5. Oj vad fina dom var/är! Mamma hade alltid det,har precis glömt bort den blomman. Kul man blev påmind om den. Skickar du efter den eller? Gunilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.