måndag 31 januari 2011

Nu får det vara nog!


Tjingeling!
Hur har ni det?
Haft en skön helg?
Det kan jag inte säga att jag haft!!
FY vad less jag är på dessa vintersjukdommar
som dyker upp om vart annat!!!
Börjar kolla i allmanackan hur många dagar
jag varit sjuk under sista tiden...
OJOJOJ jag har minst 3-4 dagar/mån i 3 månaderstid
 som jag har frånvaro från jobbet!
Har det inte varit magsjuka som jag åkte dit
på i helgen (IGEN) så har det varit fökylning och febertoppar..
USCH nu får det vara nog av dessa dumma bakterier
som invaderar mig!!!
Jag som brukar skryta om att jag
 så sällan blir sjuk
 HA, de får jag verkligen äta upp nu!

Har ni några bra hälsotips som verkligen
fungerar för att öka imunförsvaret
eller annat hälsotips så
får ni GÄRNA delge er

Ååå så skönt det var att få käka ut lite missnöje
Vill inte smitta er söta ni!! :)
Nu till något annat......




......Har fått vattenskada i vårat
lilla badrum på nedervåningen,
så nu ska försäkringsbolaget
fixa det, så då passar vi på att byta
ut lite badrumsmöbler
Någon av dessa alt ska få flytta in till oss
VILKET BADKAR ALT GILLAR NI BÄST?




(Bilder lånad från google)
Visst är det ett snyggt tvättställ?
Gillar verkligen formen på den.
Så elegant tycker jag.

Nä nu ska jag försöka
få i mig något att äta...

Va rädda om er!
KRAM

10 kommentarer:

  1. Urs, hörde just att det har börjat att gå kräksjuka på orten IGEN...
    Jag gillar den översta bäst av dessa 2.
    Finns så många fina varianter (och dyra)
    Vatten skador är inte kul att få...
    Ha det så bra
    /Camilla

    SvaraRadera
  2. Usch det låter inge kul att vara sjuk, vi har varit sjuka ända sen innan jul och nu verkar det som det är dags igen.

    Krya på er
    Ps. har ni fått paketet?

    kram Cattis

    SvaraRadera
  3. hej
    fy de låter jobbigt med sjukdomar, hoppas du får va frisk nu...så fint ni kommer få de i badrummet min favorit är de vita ;)ha en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  4. Trist att vara sjuk så där ofta. Det gäller nog bara att antingen umgås med en massa "snorungar" jämt. Då blir man liksom vaccinerad.Eller så håller man sig undan. Men det kan ju bli lite tråkigt i längden.
    Hur man än vänder sig, så har man ändan där bak!
    Jag håller på det vita badkaret. Såå snyggt!
    Ha det bra nu min vän! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Tack, för dina ord hos mig, blev så glad då jag såg att en ny bloggerska kommenterat min blogg! :)
    Tråkigt de låter med fuktskada men nytt badrum samt möbler låter sedan mindre tråkigt! :)
    Jag gillar bägge badkar, drömmer själv om ett vitt men egentligen skulle den svarta vara ur tuff som kontrast till allt vitt som det kommer att vara i vår blivande badrum. Handtvätt stället bara är såå fint samt lyxigt!
    Önskar dig en fin dag!
    Kram
    -pi

    SvaraRadera
  6. Stackare, hoppas du mår bättre nu! Mot kräksjuka finns inget vad jag vet, det gäller att undvika det extremt smittsamma viruset genom god handhygien och genom att koka vatten och låta bli buffémat, smakportioner i affärer o.d. Örter som stärker immunförsvaret är bl.a. ginseng, echinea, vitlök, timjan, gurkört – men det visste du säkert. Stress försämrar immunförsvaret (liksom vissa födoämnen: socker, salt, mättade fetter, koffein mm).
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Välkommen till vattenskadeklubben! Här hos oss får vi det minsta minimala utbytt från f-bolaget, resten får vi bekosta själv. Du kan ju kika i min blogg så får du se hur det går för oss.
    krya på dig
    kram från en snorig "nästgårds"

    SvaraRadera
  8. Vad skoj att du hittat in hos mig så jag hittade in till dig!

    Jag ska nog lägga upp en liten beskrivning på halsduken någon dag...så du vet. ;)

    Ett piggelin tips från mig blir att du ska köpa Chi-San på hälsokosten och börja dricka det varje morgon. När jag gör det så håller jag mig frisk, men slarvar jag med den så åker jag dit.

    Kram kram Jeanette

    SvaraRadera
  9. Du låter precis som mig :( Jag hade bestämt mig för att åka och hämta min fina beställning, men då kom magsjukan i huset och jag vill inte smitta ner någon!

    Jag gillade det vita badkaret med silvertassar bäst. Tvättstället är underbart det har jag också drömt om till kommande drömbadrummet ;)

    Krya på oss ;) Så jag kan komma och hämta min härliga ljusbräda :)
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.