onsdag 28 april 2010

Trädgårdsdrömmar

Nu i dessa tider så vill man
bara sätta händerna i jorden och plantera
och plantera, är det fler som känner så?
Jag sitter och dagdrömmer mest hela tiden
om hur jag vill ha min trädgård i år.
När vi flyttade hit för 2 år sedan så
var det inte mycket planterat här.
Lite svårt att börja när man
 har så stooor tomt
Man vill ju inte att det ska vara duttit överallt.
Man vill ju att det ska enhetligt ut.
Ska iallafall skaffa mig några av dessa
 skönheter.

~Snöbollsbuske~

Ska även skaffa mig en odlingsbänk
med massa kryddor.
Som bla.


~Läkemalva~

~Lavendel~


~Vallört~
Blev så förtjust i just Vallört när
jag var inne hos Lailas blogg
 Så den måste jag skaffa mig :0)
Både dekorativ och har
många bra egenskaper. läs mer om den hos henne.

**Någon som vill delge lite inspiration**
på härliga bilder på trädgårdar
så hör gärna av er!

Men jag får nog fortsätta dagdrömma
ett tag till, lite tidigt än att börja
plantera här uppe i norr.



En söt liten bukett
vill jag ge alla söta som tittar in här!


Kram kram!








7 kommentarer:

  1. Har ju sett klockor ute i butikerna nu i olika formar och stilar och tänkte, det där kan man göra själv. :-) Så på den vägen är det. Man får ju mera personliga klockor då. Hahah ok ska försöka köpa den snart innan den tar slut. Det är nog nåt att ha, det tror jag. Verkar vara av luftigt och fint tyg också men det visar sig. Kavajen är ur läcker, håller med dig! Ha en fin kväll nu kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar vit snöbollsbuske....Och vad mycket ögongodis Ni bjuder på! Jättemycket fint! kram Therese

    SvaraRadera
  3. Jag köpte min Mårbacka hos Jessica på Blomsterboden för 95:-!

    Nä, jag gjorde inga fynd och förresten har jag gett mig själv köpstopp ett tag framåt;)

    Ha en fortsatt bra dag/kram

    SvaraRadera
  4. härliga blombilder så vackert...önskar er en skön valborg
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Tack goa vännen för ditt rara erbjudande!
    Jag ska i alla fall försöka komma förbi snart igen på lite go´fika och ögonfröjd :)
    Den där snöbollsbusken var vacker. Det finns mycket fint men då är det det där med ogräs. Jag är inte så förtjust i att rensa i rabatterna om sanningen ska fram, men blommor gillar jag :)
    Ha d gott! Kram

    SvaraRadera
  6. Sååå fina bilder.

    Jadu, ett olivträd är ju lite svårt. Men det trivs ju ute på sommaren och på ett lite kyligt ställe inomhus på vintern, då det också tappar alla blad. Men sedan brukar den komma till liv igen.
    Men de är lite svåra som sagt. Jag har både äkta och oäkta och alla tror att alla är äkta.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Tack för titten...Hoppas att Valborgsmässoafton var Trevlig för Er! Nu håller vi tummarna för vackert vårväder i Maj så vi kan börja plantera o greja....Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.