måndag 19 april 2010

Bä bä vita lamm

Jag och Angela har vait och träffat våra snart
 nyinflyttade små lamm. De bo hos en jätte
trevlig bonde utepå landet. Han har upp emot
 30 st tackor ochderas små lamm.
De finns fortfarande tackor som ska lamma.
 Bonden har fått hjälpa till att mata lammen
 med nappflaska, när vissa tackor har stött bort deras lamm.
 Man märkte på en gång vilka lamm som blivit matad
 med nappflaksa, de var sååå himla kelsjuka
 som små hundar.De ville nästan klättra
 upp i famnen på en hihihi.
Ni kan väl se att jag storm trivs
 bland dessa små krabater.




Visst har det varit härligt väder i helgen,
ialla fall här! Vi har haft grill premiär,
 och suttit utei växthuset med
 kära vänner ochbara njutit.
Tänk att man kan bli så
lycklig av lite sol och värme!

Ska åka och köpa mig de första penseer
nu, har längtat så tills att se de i affären.
Får se vad de blir för färg.
Vitt är ju alltid favorit, får se vad
jag kommer hem med för färger =)

                                                 
Sköt om er!
kram kram


3 kommentarer:

  1. Men vilka godingar!!! Ser fram emot att se dem irl senare i sommar :)

    Trevlig helg! Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vad mysig! Det finns väl inget godare än djurbäbisar... Väntar på mina och längtar att få träffa era lamm sedan ´= )

    SvaraRadera
  3. Blir roligt att komma och titta på lammen när ni får hem dom.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.