måndag 17 maj 2010

Ryssvärme!


 Nu ÄNTLIGEN har värmen kommit hit till oss.
Kunde nästan inte tro mina ögon när jag såg termometern
 hade passerat över 30 graders strecket.
WOHOOO!!
Hoppas att det håller i sig
och att resten av vårt avlåååånga
land kan få sig
 lite sol och värme.
I går så var jag och gubben
örnexpo,
den årliga marknaden här i trakten.
Köpte med mig alltifrån
 närproducerat kött
 och bröd,
 till värmeljus som man kunde
använda till massage olja.
Fick även lite inspiration
från Söderbergs Mark och Design.
Det kan ju behövas
för så här går det ju inte att ha det
Det blir nog lite skillnad när
plantorna börjar växa
och naturstenarna och
barkflisen är
på plats.


Hoppas att mina meloner
börjar växa snart
haaha hihi
blev ju lite misstolkande kanske
Just nu ser dom bara ut så här 

Hoppas ni får en
trevlig vecka
Kram kram!!!




8 kommentarer:

  1. Ja äntligen fick man njuta av riktig värme..så härligt med marknad =) ha en fortsatt skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  2. Hör på radion att ni har värmerekord däruppe! Grattis! Vad är det för melon ni odlar? Den enda som vi har lyckats med är vattenmelon....

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Vår värme vill vi ha! =)
    Blir säkert kanon läckert när allt börja spira!! Älskar när våra syrener slår ut...de luktar sagolikt!!!

    Önskar dig en underbar dag!! Med mycket mys och bus!! kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  4. Åhh, Så fint det kommer att bli....Och vad skönt med sommarvärme också! Hoppas att du haft en bra dag vännen! Många Soliga kramar till dig från mig. Therese

    SvaraRadera
  5. Å vilka härliga planteringar och planeringar!!! Det kommer bli jättefint ju, jag kan se det framför mej! Mari.

    SvaraRadera
  6. Jag hörde på radion i morse att nu är det officiellt:
    DET ÄR SOMMAR I VÄSTERNORRLAND!!!

    Ha en härligt, underbar dag/kram

    SvaraRadera
  7. Tack så Hjärtligt för kommentaren hos mig. Ja,a du kan tro vad jag bär sten nu, känner mig som 90år när kvällen kommer. OJ!! så mycket fiiiint ni har fixat med sen jag tittade in sist, jobba på.
    Ha det gott//Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. hei hei.
    ja nå har vi endelig fått varme,deilig å leve nå ,
    klart du ønsker deg store meloner ler...
    blir det nok skal du se,bare ha tålmodighet..
    skjønne bilder hos deg.
    ønsker deg en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.