torsdag 27 maj 2010

Blomstertid nu kommer



Var på plantagen häromdagen , höll på att köpa upp
 hela affären...eller nä det var
 ju ett önsketänkande,
hade gärna gjort det :0)
Men gubben och systerns man
trodde jag hade gjort det när jag kom ut
till bilen med alla blommor,
och massa annat smått
och gott som inhandlades hihi.
Har ni också inhandlat
mycket blommor den senaste tiden?
En blomma som jag verkligen ÄLSKAR
både att ha inne och ute är
ju så klart Mårbackan.
Visst håller ni med om att
den är för ljuvlig!


Hoppas att det blir lika varmt som
det var förra veckan,
då var det sommarvärme
här i Ångermanland.
Idag har vi bara haft
10 grader...


Nu ska jag ut och hjälpa till
och sätta ut stänglset till
fåren som kommer snart
JIPPIE!!!


Massvis med
glädjestrålar
till er!
kram kram!!


5 kommentarer:

  1. hei.
    åja her er det kjøpt masse blomster i det siste,
    det er såå skjønt,
    vært kaldt her å,må kle seg skikkelig for å være ute..
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Ja,ja, tio grader, har var det fyra grader i morse!...
    Mårbacka är den finaste pelargonen tycker jag, tyvärr har mina dött (lämnade dem ute för länge).

    Så trevligt med får! Vad är det för ras? Har ni dem till låns eller ska ni börja fårfarma?

    SvaraRadera
  3. Å visst skulle man lätt kunna förköpa sig i den affärer på blommor och annat. Fina blommor du köpt. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Visst är Mårbackan underbar....Självklart fick den komma med hem till mig från handelsträdgården igår. Och lite lavendel, olivträd , rosor , annat smått o gott! Önskar dig en Trevlig o skön helg med vackert vårväder! Många Kramar till dig från mig. Therese

    SvaraRadera
  5. hej
    jag har mejlat dig, annars hittar du min mejl på min profilsida....=)
    kram pia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.