onsdag 8 december 2010

Kajsa Kavat

Hej mina kära bloggvänner!


Har ni läst boken om Kajsa Kavat?
Jag ÄLSKADE den sagan när jag var liten!
Min kära farmor, som jag var mycket med som liten
 fick läsa den om och om igen.
Jag minns att den sagan väckte så
många härliga känslor...
Nu till helgen den 11 och 12 dec
så kommer Solgården att vara på
 de har nämligen julmarknad där hela helgen.
 Där så får man verkligen
uppleva Kajsa Kavat stämmningen på riktigt.
Förra året var vi också med på marknaden.
Det var såååå kul och massor av folk och härliga knallar med
fina och gedigna föremål. Så jag längtar verkligen till helgen.
Då ska vi ha massor av saker med oss, så ni som
bor i närheten KOM OCH BESÖK OSS DÄR :)







Nu ska jag kika in till er en sväng, och njuta
av allt fint jag ser och läser!
 Hoppas ni inte har för mycket stress
nu under dessa juletider, ta hand om er!
och kör försiktigt ute på vägarna.
Jag höll nämligen på att köra på en katt härom kvällen
(hade lite brottomt...) men tackochlov gick allt
och katten klarade sig!
Så tack för alla änglar som vaktar runt oss!


Varmaste kramen!
Sofia




7 kommentarer:

  1. Ja men åhhh....Den sagan är den som jag minns bäst från när jag var liten. Man levde sig liksom in i miljön och jag kommer oxå ihåg min egen längtan efter att få den där finaste dockan som satt i fönstret i leksaksaffären.
    Jag skulle gärna besöka den där marknaden i helgen, men det är för långt bort för mig.
    Ha det gott min vän!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Marknaden på bruksgodset i banafjäl är något jag längtat att få besöka. Så i år hade jag lagt in ledig helg...men vad händer schema ändring och jag måste jobba hela helgen, är så besviken på detta. Hoppas att alla som har möjlighet besöker denna marknad...ÄKTA JULSTÄMMNING!!!

    Lycka till

    Anneli

    SvaraRadera
  3. Åhh sådan fin blogg du har!!!!!
    Hittade hit nu såg att du kommentaerat på minj butik!!!!
    Soppterrinen finns kvar och jag kan sälja den för 450:-
    Hör av dej på tantbla@telia.com om du är intresserad!
    Ha en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Skulle gärna komma men det är lite långt borta... Lycka till på marknaden, hoppas ni får glädja många och sälja riktigt mycket!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Nej. Just Kajsa Kavat har jag missat,,,,men alla andra Lindgren-sagor älskar jag.
    Må så gott. Jessika

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint. Kajsa kavat är en av mina favoriter också. Härligt med julmarknad.
    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. sofia så mycket fint du har att visa oss, många mysiga saker. Hoppas att din julmarknad gått bra och att många hittade dit. Jag gillar Kajsa Kavat jag med och känner mig ibland som henne hihi. kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.