måndag 13 december 2010

Tunnbröd för fulla muggar


Hej på er!

Hoppas ni haft en härlig helg och lucia.
När vi var på marknaden i helgen
 så fick vi se "våran"
lucia, vacker som alltid.
Marknaden gick jätte
bra, mycket folk kom oc
h vi hade otroligt skojigt
och träffade många trevliga och
 sköna människor!
Så det blir samma tid och samma
plats nästa år, hoppas vi :)

För ett tag sedan så var jag och Angela och 2 damer till :)
och bakade tunnbröd i Husums gammla bagarstuga.
Angela hade bakat 1 gång tidigare men inte jag.
Jag tror jag tog vatten över huvudet....
Vi bakade mjukt tunnbröd, hårt och hällakakor...
Ni kan ju förstå att det tog ett tag för oss nybörjare.
I 12 timmar var vi i stugan...hahaha
Men kul var det och mjöliga och sotiga blev vi
ÖVERALLT hihihi!
Så nu har vi bröd för ett taaaaag fram över.











Ett litet smak prov....

Ha en forsatt mysig lucia kväll!

KRAM KRAM

3 kommentarer:

  1. Det låter hur mysigt som helst att baka tunnbröd! Tyvärr har jag celeaki och det begränsar verkligen brödvalet! Tunnbröd av glutenfritt mjöl blir ingen hit här i alla fall.
    Ha det gott!/laila

    SvaraRadera
  2. Å vad gott!!! Mums med en kopp te till.
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  3. Oj vad ni har jobbat bra.
    Tunnbröd är ju supergott.
    En fantastiskt fin blogg har du och jag bara njuter av alla fina saker.

    Ha det gott
    Gunilla i Rundvik.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.