onsdag 17 november 2010

Målar vitt vitt

Hej vänner!

Länge sen sist, hur har ni det?
Här snöar det för fullt, stora lapp handskar
som dalar ner, mysigt tycker jag!
Jag vet att jag nämnt det tidigare, men snö
är  måste tycker jag när det är vinter
annars får man ingen advent och julstämmning.
Det närmar ju sig :)
Sen föredrar jag att det är vitt på backen än att se
alla döda fula löv som ligger kvar på
backen...det gör en bara påmind om att man
inte tog och  krattade bort dom..

Appro på vitt, här hemma har det målats
och målats i vitt. Vi håller ju på med vårt stora project
badrummet på övervåningen.
Nu är äntligen alla väggar och panelskivor målade samt
fönstren, och skåpen hihi!!!
Så nästa sak som ska fixas, det tar
römockaren hand om.
Sen är det bara det roligaste kvar
BÖRJA INREDA :)
Jag längtar sååå!


FÖRE BILDER
Det här är en bit av hallen som kommer
att vara brevid sovrummen och badrummet.
Just nu ser det ut som en bombattentat.
Vi ska ialla fall behålla tegelväggen.
Ni ska få se hur det blir när det är klart. 

Inne i hörnet står duschen och brevid
på vänster sida kommer kommoden stå
som vi har sänkt ner ett handfat i.

Ett skåp som vi kommer att fylla med
bla badhandukar.Har klätts in med panel
och ett gammalt fönster som dörr
Tyg kommer vara istället för fönsterglas

En lååång smal korridor...nä vi ska ha
vår tvättmaskin och torktummlare
påvarandra längst in. Inte så stor tvättstuga, men
den duger (desto mindre utrymmer för att skräpa ner ;)

Väggarna är nu klädda med väv och panel runt om.
Förutom i duschutrymmet förstås.
Tänka sig att hela övervåningen bara hade 2 sovrum (STORA)
 och ett  kök...Nu är det en hall,  2sovrum och ett badrum.
Blir så härligt när det är färdigt!


Gissa vad jag fyndade på Ok häromdagen när
jag skulle in och betala för tankningen....
Jo denna vackra bricka
Snacka om att jag blev chockad.
Inte direkt något man förväntar sig
hitta där.

Billig var den också 35 kr
Så den fick följa med hem.
Jag använder den varje dag så den är
mer än värd priset!!

Nu ska jag kika in till er!
Ha det så gott!
Kram


8 kommentarer:

  1. Hej igen! Vilken lyckans ost du är, som snart ska få börja inreda det där nya fina.
    Jag säger bara...Vilket fynd va! På OK av alla ställen. Grattis!
    Hoppas du får en trevlig kväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. WOW säger jag bara. OCH du vilka fina koppar! MINA koppar hiihi. Så fint det blir. Fin bricka du fyndat också. Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad det händer grejer :-)Va fint med den bevarade tegelväggen. Sån ska jag se till att få i växthuset eftersom jag inte har nån inne.
    Jaså det är på Ok man ska tanka, verkligen otippat ställe att hitta fin inredning på .

    Påtåren serveras såklart imorgon men du får nog vänta tills kvällen . Jag ska opereras och hoppas på att slippa stanna över natt annars kanske fredag är bättre hihi. Darlingen har vård av sjuk hustru så han serverar.

    kramar Bittan

    SvaraRadera
  4. Hej
    så fint de kommer att bli och vilket jobb ni gör...vilken söt liten bricka och från ok ;) kul när man hittar nåt man inte förväntar sig.
    stor kram

    SvaraRadera
  5. Fint med en tegelvägg! Förstår varför du inte hinner blogga så mycket:)
    Ser fram emot att få beskåda resultatet av er möda!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Jag hade också turen att stypa i den brickan och den var såklart given att följa med mig hem också !
    En söt fikabricka som är fin nog att ha framme som prydnad !
    Ha en fin helg
    kram monika

    SvaraRadera
  7. Kul med nytt badrum, jag längtar också efter att få börja med vårat! Snön lyser med sin frånvaro här hos oss, vi får försöka få lite julstämning ändå...men vi är ju inte vana att ha snö så här års heller, den brukar komma efter nyår...
    Kul att du hittade till min blogg och vill vara med i utlottningen, lycka till!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Tack för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig....

    Så spännande med badrumsrenovering! Lycka till!

    Hoppas att du haft en bra helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.