måndag 21 februari 2011

Tacksamhet

Hej hopp!

Hur har ni det?
Hoppas att ni har det bra.
Idag är en sån dag jag känner mig så tacksam över mycket.
Livet bara rusar och ibland hinner man inte
stanna upp och känna efter
och bara vara....
Men idag när jag kom hem efter jobbet
så blev jag påmind om hur bra jag har det.
Jag har hälsan
familjen
vänner
inspiration
ett arbete jag trivs med.
Det är så mycket man tar för givet
utan att reflektera över det.
Så nu vill jag bara skriva av mig och
tacka för allt fint som finns runt omkring mig.






Bilderna är tagna sommaren 2010
på Sofieroslottspark.
En underbar trädgård värt besöket!
Mitt  i alla härliga rabatter och blomsterängar
fanns detta KÄRLEKSRUM
Det var helt ljuvligt att vara där inne.
Kändes så ljust och härligt
och dom spelade jätte fin musik i bakgrunden.
Jag och gubben kommer nog att besöka
Sofieroslott & trädgård flera gånger!

Ha en fin dag!
Kram

4 kommentarer:

  1. Fina kloka ord.
    Jag håller med dig helt och hållet.
    Det är bra att stanna upp ibland och njuta och vara tacksam för allt fint vi har.
    Det är ju det som gör livet värt att leva. ;)

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Härlig känsla :)

    Må så gott, kram Sophia

    SvaraRadera
  3. Hej du !

    Ja visst är det så, kloka ord som behöver tänkas på ibland ....man har så mycket att vara tacksam för som man tar för givet. Behöver reflektera ibland och bara stanna upp.
    Vi försöker verkligen att leva HÄR och NU och bara göra sådant man mår bra av.
    Fin bild på dej :-)
    Ett sånt rum skulle man ha hemma ..... ny galen ide född haha.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild på dig *Ler* Det lät jättemysigt det där.
    Det är lätt att man glömmer bort hur bra man har det och hur viktigt det är att inte glömma bort nära och kära mitt i allt stress och allt jobb. Man klagar ofta (iallafall jag) hur jobbigt allt är och hur trött man är och att man inte hinner med allt man vill. Istället för att stanna upp och njuta över det man har.

    Kram på dig
    (det kommer ett mail till dig snart om skylten)

    //Catttis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.