måndag 14 februari 2011

Jord och rötter

Tjingeling!

Glad alla hjärtans dag alla ni söta!
Önskar jag kunde få ge er alla en
STOR VARM KRAM!



Idag efter jobbet så kliade det i mina
planteringsfingrar, det var så länge sen
jag påtade på i jorden så
jag  bestämde mig för att nu ska minsann
alla mina blommor få sig lite rensing. 
Så alla gammal jord togs bort och ny fräsch jord ersattes.
Visst är det skönt att påta på med jord och rötter?






Det känns som om hela rymden i rummet känns
lättare nu när jag har fått fräscha upp blommorna!
Underbart!


Den här blomman behöver faktiskt aldrig byta
någon jord, vattnas och tappar
aldrig några blad.
Helt fantiskt!
Fast då är den ju konstgjord också ;)



Ha nu en underbar kväll
och massor av kärlek till er!

Kram!

7 kommentarer:

  1. Härligt med lite upppiffning av sina gröna barn....Sänder dej en stor kram på Alla Hjärtans dag .Ha en fin kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Gud, vad duktig du har varit!! Men det är himla rogivande att hålla på med blommor, tänk när vi får pula på ute i rabatterna:)

    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Tack snälla gulliga du, önskar dig med en fin alla ♥ dag
    kram pia

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en underbar Alla hjärtans dag kramar Tina

    SvaraRadera
  5. Kram på alla hjärtans dag!!!
    Det vore nåt för mig, som tar död på allt vad växtligheter heter här hemma ;)
    Må så gott/Sophia

    SvaraRadera
  6. Stor kram på alla hjärtans dag!!

    //Jeanette

    SvaraRadera
  7. Håller helt med....... men fy det är nog 3 år sen jag planterade om något när jag tänker efter, fuskar ibland och fyller på lite jord. Tänk innan var jag så duktig och duschade växter, tog skott och planterade om . Måste ta mig i kragen. Tack för påminnelsen :-)
    Kmassor av kramar på
    Alla♥dag.
    Kraaaaaaaaaaaaaam Bittan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.