onsdag 19 januari 2011

Varma dagar!

Hej på er!

Allt bra med er?
Blir sååå avundsjuk på er nu som bor
i södra delen av Sverige.
Har läst på vissa bloggar att grusgångarna börjar visa sig,
 att snödroppar börjar titta upp ur marken och det har t.om
varit +grader ute.
FUSKIGT är vad det är!......
Tittade tillbaka på lite
sommarbilder från förra året.

Ååå vad jag längtar tills jag får sitta just här....


Bara njuta över en härlig tidning
och ett glas rosé...


Kunna baka ute...finns det något härligare!?


Plocka in små söta buketter som sprider
sin underbara doft...


Det finns fler som saknar ute livet med sommar
och sol...Just nu är Lizzy bara inne, hon tycker det
är alldeles för kallt och blött ute!.........



 Men vi  får nog vänta ett braaaa tag till tills
de varma dagarna...all snö som ska bort...
ojojoj det kommer
att ta tid det!......


Men då får vi lära oss av dessa
underbara varelser!
NJUT AV LIVET JUST NU!
Det finns ju trots allt ljuvliga stunder
fastän det är kallt och tokmycket snö :)

~CARPE DIEM~


9 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder :-) Längtar oxå. Här i Småland syns minsann inga grusgångar heller än bra snö, snö och snö.
    Ha en mysig kväll vännen

    kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Ställ dig för all del i kön när det gäller inredningsresan, det kan tänkas att någon avbokar! Eller så tar de en större buss.Då samåker vi såklart!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha....Ja jag har då varken snödroppar eller synliga grusgångar. Däremot så har jag en halvmeter djup snö och glansis överallt.
    Du frågade om favoritmeny, men jag vet inte riktigt. Men jag tycker att den där förrätten med tonfisk och gazpacho verkade intressant. Det verkade ju lite mysko men alla sa att det var gott, så man kanske ska testa.
    Vilka fina djur du har! Vad är det för ras på katten?
    Ha nu en fin fortsättning på din kväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja oj vad man längtar till vår nu, men de får vi nog vänta på ett tag till ;) här är de frusen is på vägarna..
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag är så himla oteknisk så just nu skriver jag svar med hjälp av romantiska hem Petra, hon har lovat mig att visa hur detta med bloggandet fungerar så snart kan jag förhoppningsvis svara och så vidare själv. Ville bara säga att jag blev sååå glad över din fina kommentar. Klänningen Happy finns i två olika vita nyanser, den som finns på bloggen nu och i en mer gräddfärgad nyans, den finns i svart, cerise, dimm lilla,turkos och grå, sen är det ju upp till var och en att önska kombinationer på färger eller att överlämna det till mig och Petra. Ha en underbar fortsatt dag kram Jessica, UniCumhttp://melikeunicum.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder. Hoppas vi snart får vår. Här har snön börjat försvinna sakta men säkert men det kan komma ett bakslag. JA jag fick tips av Marie att den fanns på panduro så jag har beställt lite saker nu. TACK för att du höll ögonen öppna vännen! Så snällt. KRAM

    SvaraRadera
  7. Ja det känns väldigt avlägset med sommar, sol och bad, men hav tålamod kära Fia - det kommer det kommer !
    Längtar så tills man kan ligga på bryggan och guppa i solskenet....dream on dream on
    kram monika

    SvaraRadera
  8. Det låter som en toppenidé tycker jag ! klart jag kikar förbi någon kväll. Jobbar du jämna eller ojämna helger ?
    Jag är ledig ojämna helger på kalendern
    Kram monika

    SvaraRadera
  9. Jag har andra perioden i år, men lediga dagar mitt i veckan övriga sommaren gills också :)
    Vad härligt att du också får semester i år, visst känns det lyxigt !???
    Klart som korvspad att vi ska ses någon kväll/ar... vi får se till att Angela slutat "mjölka" så hon också kan vara med på ett hörn. Mina gullhönor
    kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.