lördag 6 augusti 2011

Hall drömmar....

Hej hopp i regnrusket!

Hur har ni det? Hoppas att ni har det jätte bra!
Själv så blir det till att sitta framför datorn mycket idag pga
vädret...Sen så har jag bakat kakor och bullar.
Sånnt är perfekt göra när det regnar ute :)





 Jag och gubben har äntligen bestämt oss för att
göra våran hall större.
Vi har ett par jätte fina gamla pardörrar
som vi ska ha samt gamla fönster så det blir nog bra.
Snickaren som ska hjälpa oss ska börja med det
i sep så förhoppningen är att det ska ta 2 v sen är den klar
TJOHOOOO!
Här är några inspirations bilder jag hittat på nätet.
Tanken är att något av den här stilen ska det bli....






 

Ballkongen som vi har kommer även den att bli större
Den här övre bilden älskar jag sååå vackert!!




Det här gamla huset är så charmigt!
Bra smak hade dom förr!

Nu ska jag kolla till om degen jäst klart.
Ha en trevlig lördag!

Kram /Sofia






5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli kanonbra på ert fina hus!
    Hoppas att ni hade det bra på örtvandringen idag och att allt är väl med dig och lilla magen :)
    Kram fina Fia!

    SvaraRadera
  2. Oj jag blir sugen på att göra om när jag ser alla dina fina bilder!! Spännande att se hur det går för er!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Va kul! Lycka till med ert bygge. Här är vi ju oxå i full gång med att bygga ut huset. Även här, figurerar gamla ett par gamla pardörrar. Jag lääängtar tills det blir klart.
    Ha det så bra!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Lycka till med bygget!
    Jag gillar bilderna du visar med bänken, en sån skulle jag också vilja ha..så fint!

    kram

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som om ni kommer att få en strålande fin hall! :) Härligt med bullbak, luktar så gott i hela huset då :) Kul att du gillade mina collage! Tack! :) Självklart får du låna dem och visa på din blogg om du vill :) Ha en toppenbra helg! KRAM Jenny

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.