fredag 12 mars 2010

Tick tack...


eller nja inte direkt, den är ur funktion. Så den tickar inget alls. 
Ska försöka att skaffa mig visare til uttavlan då ser den ju lite
 mer hel ut ialla fall =) Mitt hem är verkligen min
borg och min skattkista.
Ja jag har inga guldtackor
 eller diamanter
 loftet, ladugården, eller i skjulen
 MEN jag har alltid något spännande och roligt som jag
 hittar när jag ger mig ut på spaning. 
 Som i dag när jag var skulle hämta en
 gammal trälåda/back där
 jag skulle ha mina fröodlingar i
 (hatar plast lådor så jag
 tänkte gömma dom i en finare trälåda istället)
 När jag väl hittat lådan
 jag var ute efter som låg bland gamla
 spikar, hästskor, små glasflaskor
 m.m så grävde jag mig fram till denna.....
En gammal klocka.
 Helt i min smak!
Skavd, silvrig platina,
 lite trasig men alldeles alldeles
 UNDERBAR.
 P bara skrattat åt mig när han ser min lycka.
 - Att sånnt där skrot kan få dig att bli så glad..haha.
 Ja du blir glad av lite.Säger P
- Ja! Då är man ofta glad =) . Säger jag.
 Och visst håller ni med, för så är det ju.



Tick tack...tiden går fort när man har roligt.
Ska ta och vara lite social nu =)

Ha en UNDERBAAAAR helg!

KRAM KRAM

4 kommentarer:

  1. hej
    jag skulle också va glad om jag grävde fram såna skatter =) jätte vacker klocka...och så fint de blev. tack för kommentaren om tårtan, vi gör på beställning om du skulle va intresserad =)kan även fås med blåbär eller annat
    ha en underbar helg
    kram pia

    SvaraRadera
  2. Jag skulle bli precis lika glad;) Min A brukar uttrycka sig ungefär som din P.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig gammal klocka du har på bilden. Har själv en som rostat så mycket att den med nöd och näpe håller ihop. Underbart att hitta gamla skatter och bevara. Ha en skön vecka! Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken fin klocka! Jag önskar att jag kunde hitta annat än skräp när jag går på upptäcktsfärd här hemma ;) Visst har jag hittat ett och annat också, det har ju varit en gammal affär här tidigare, så ett parti (läs kartong) med gammla skomakarlampskärmar har maken hittat!

    Jag älskar rökelserna! Jag har alltid letat precis den doften, men inte hittat den. Nu Äntligen! Tack!!!!

    Jag har faktiskt skrivit ett inlägg om er butik och hur snälla ni är :) på min blogg idag!
    Jag hoppas att jag kan titta förbi på söndag, men det är inte alls säkert, när barnen ska på träning/tävling. Hade redan önskat att kunna klona mig, så ni ser väl om det lyckats :)

    Trevlig vecka! Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för din kommentar
det blir vi så glada över =)
Ha en bra dag!

Kram kram.